Veelgestelde vragen

Hoe ver vooruit moet ik reserveren?

Meestal kun je binnen een week terecht voor je belevenis. Voor de weekenden kan het wat langer duren. Boek wel minimaal twee dagen van te voren in verband met de planningen van de aanbieders.

Is de belevenis op een bepaalde datum beschikbaar?

Je kunt in de agenda onder de belevenis zien wanneer er nog plek is. Je kunt dan ook direct reserveren. Aan de kleur kan je de beschikbaarheid zien:
Rood betekent dat de dag niet meer beschikbaar is.
Geel betekent dat de dag bijna vol is.
Groen betekent dat er nog voldoende ruimte in de agenda is.
Grijs betekent dat de dag op aanvraag is. Je kan voor deze dag gewoon reserveren. De aanbieders doen hun uiterste best je voor die dag in te plannen.

Wat is de minimumleeftijd van de deelnemer?

Kijk even bij het kopje Specificaties van de belevenis van je keuze, daar staat dit vermeld.

Kunnen er naast de deelnemer ook passagiers mee?

Kijk bij de belevenis van je keuze bij Specificaties. Hier vind je voor hoeveel personen de belevenis is. Bij sommige belevenissen geldt hiervoor wel een kleine meerprijs.

Hoe laat is de belevenis?

Bij het reserveren van je belevenis kies je voor een dag en dagdeel. Je ontvangt vervolgens binnen twee werkdagen een bevestiging van de planner. Hierin vind je meer informatie en het exacte tijdstip.

Kan de geldigheid van de cadeaubon verlengd worden?

De geldigheid kan verlengd worden, zolang de cadeaubon nog geldig is. Klik op "Afspraak maken" , vul het bonnummer in en kies voor "Wijzigen". Na de vervaldatum is de cadeaubon niet meer te verlengen.

Kan iedereen meedoen aan de belevenissen?

Onder de belevenis van je keuze vindt je bij Opmerkingen of er bepaalde eisen aan je lichamelijke conditie worden gesteld. We raden vliegen af voor mensen bij wie de conditie vliegen in een lijntoestel of bijvoorbeeld autorijden niet toelaat. Ook als je hoogzwanger bent is deelname af te raden. Heb je last van wagenziekte of een zwakke maag, geef dit dan vooraf aan zodat er rekening mee kan worden gehouden.

Is er een maximum lengte of gewicht?

Kijk even bij het kopje Specificaties van de belevenis van je keuze, daar staat dit vermeld. Als er niets vermeld staat is er geen maximum lengte of gewicht.

Kan ik ook betalen bij de aanbieders?

Dat is helaas niet mogelijk. De aanbieders plannen alleen afspraken in wanneer er vooraf betaald is. Dit is in verband met 'no shows'.

Kan ik de belevenis verzetten of afzeggen?

Je kunt tot 24 uur voor aanvang de belevenis kosteloos verzetten. Daarna kunnen er kosten in rekening gebracht worden, bijvoorbeeld omdat de aanbieder geen andere deelnemers meer kan boeken voor dat tijdvak, of er al kosten gemaakt zijn.

Hoe ziet de cadeaubon er uit?

Download hier een voorbeeld.

Gaat mijn belevenis door?

Sommige belevenissen zijn afhankelijk van de weersomstandigheden of andere externe factoren. Na het reserveren heb je een bevestigingsmail ontvangen. Hierin staat uitgelegd hoe je meer informatie krijgt over het doorgaan van de belevenis. In dezelfde mail staan ook het telefoonnummer en e-mailadres van de aanbieder. Voor vragen over de reservering neem je rechtstreeks contact op met de aanbieder. Wij kunnen helaas geen vragen over planningen beantwoorden.

Hoe werkt het bestellen en reserveren?

Lees er alles over op de pagina Hoe het werkt.

Kan de belevenis ook in het Engels gegeven worden?

Geen enkel probleem! Alle collega's van de aanbieders spreken Engels.

Ik heb een reservering gemaakt, maar nog niets gehoord

Bij het maken van een reservering heb je een mail gekregen met de contactgegevens van de aanbieder. Binnen 2 werkdagen neemt de planner contact met je op om de reservering te bevestigen. Voor vragen over je reservering kan je terecht bij de aanbieder. Funspiration kan je helaas niet helpen met vragen over de planning.
De gegevens van de aanbieder kan je opvragen via 'Afspraak maken' aan de hand van je cadeaubonnummer. Kom alsjeblieft niet naar de aanbieder voordat je reservering bevestigd is.

Hoe lang is de cadeaubon geldig?

Alle cadeaubonnen zijn geldig tot 1 jaar na uitgifte.

Ik heb een vraag over een reservering

Bij het maken van een reservering heb je een mail gekregen met de contactgegevens van de aanbieder. Hier kan je terecht met vragen over je reservering. Funspiration kan je helaas niet helpen met vragen over de planning.
De gegevens van de aanbieder kan je opvragen via 'Afspraak maken' aan de hand van je cadeaubonnummer. Kom alsjeblieft niet naar de aanbieder voordat je reservering bevestigd is.

Wanneer en hoe ontvang ik de cadeaubon?

Na het bestellen ontvang je direct een link waarmee je de cadeaubon kunt downloaden als PDF bestand. Wanneer je kiest voor het betalen aan de hand van een factuur ontvang je de cadeaubon na verwerking van je betaling. Dit duurt ongeveer 2 werkdagen.

Wanneer ontvang ik het theorieboekje per post?

Wanneer je dit bij het bestellen hebt aangegeven sturen wij de cadeaubon samen met ons theorieboekje per post naar je op. We versturen het pakketje uiterlijk de volgende werkdag. Zo heb je iets leuks om cadeau te geven of om zelf al helemaal in de stemming te komen.

Kan ik de cadeaubon ook per post ontvangen?

Jazeker! Bij het bestellen kan je dit aangeven. Dan ontvang je de cadeaubon samen met ons theorieboekje per post. We versturen het pakketje uiterlijk de volgende werkdag. Zo heb je iets leuks om cadeau te geven of om zelf al helemaal in de stemming te komen.

Mijn vraag staat hier niet tussen...

Je kunt ons natuurlijk altijd een mail sturen of bellen.
Ga hiervoor naar onze contactpagina.

Wij gebruiken functionele cookies om je een optimale gebruikerservaring te bieden. We gebruiken analytische cookies om onze website te verbeteren. We gebruiken cookies van onszelf en van derden om (advertentie)aanbevelingen te doen die aansluiten op je persoonlijke interesses. Deze cookies kunnen ook gebruikt worden om relevante advertenties op sites van anderen te tonen. Tenslotte maken social media cookies het mogelijk om informatie eenvoudig te delen. Meer informatie vindt je in onze cookieverklaring.