De leukste belevenissen om cadeau te geven

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe ver vooruit moet ik reserveren?

Meestal kun je binnen een week terecht voor je belevenis. Voor de weekenden kan het wat langer duren. Boek wel minimaal twee dagen van te voren in verband met de planningen van de aanbieders.

Is de belevenis op een bepaalde datum beschikbaar?

Je kunt in de agenda onder de belevenis zien wanneer er nog plek is. Je kunt dan ook direct reserveren. Aan de kleur kan je de beschikbaarheid zien:
Rood betekent dat de dag niet meer beschikbaar is.
Geel betekent dat de dag bijna vol is.
Groen betekent dat er nog voldoende ruimte in de agenda is
Grijs betekent dat de dag op aanvraag is. Je kan voor deze dag gewoon reserveren. De aanbieders doen hun uiterste best je voor die dag in te plannen.

Wat is de minimumleeftijd van de deelnemer of passagier?

Kijk even bij het kopje Specificaties van de belevenis van je keuze, daar staat dit vermeld.

Kunnen er naast de deelnemer ook passagiers mee?

Kijk bij de belevenis van je keuze bij Specificaties. Hier vind je voor hoeveel personen de belevenis is. Bij sommige belevenissen geldt hiervoor wel een kleine meerprijs.

Kan ik de belevenis verzetten of afzeggen?

Je kunt tot 24 uur voor de belevenis kosteloos verzetten. Daarna kunnen er kosten in rekening gebracht worden, bijvoorbeeld omdat de aanbieder geen andere deelnemers meer kan boeken voor dat tijdvak, of er al kosten gemaakt zijn.

Mag mijn gezelschap bij de theorieles zijn en wat kost dat?

Ja hoor, dat mag! En het kost niets extra.

Is er een maximum lengte of gewicht?

Kijk even bij het kopje Specificaties van de belevenis van je keuze, daar staat dit vermeld. Als er niets vermeld staat is er geen maximum lengte of gewicht.

Kan de cadeaubon verlengd worden?

Cadeaubonnen kunnen verlengd worden, als ze nog niet vervallen zijn. Klik op "Afspraak maken" bovenaan de pagina, vul het bon nummer in en klik op "Wijzigen". Na de vervaldatum is de bon niet meer te verlengen.

Kan iedereen meedoen aan de belevenissen?

Onder de belevenis van je keuze vindt je bij Opmerkingen of er bepaalde eisen aan je lichamelijke conditie worden gesteld. We raden het vliegen af voor mensen bij wie de conditie vliegen in een lijntoestel of bijvoorbeeld autorijden niet toelaat. Ook als je hoogzwanger bent is deelname af te raden. Heb je last van wagenziekte of een zwakke maag, geef dit dan vooraf aan zodat er rekening mee kan worden gehouden.

Kan ik ook betalen bij de aanbieders?

Dat is helaas niet mogelijk. De aanbieders plannen alleen afspraken in wanneer er vooraf betaald is. Dit is gedaan in verband met 'no shows'.

Gaat mijn belevenis door?

Sommige belevenissen zijn afhankelijk van de weersomstandigheden of andere externe factoren. Na het reserveren heb je een bevestigingsmail ontvangen. Hierin staat uitgelegd hoe je meer informatie krijgt over het doorgaan van de belevenis. In dezelfde mail staan ook het telefoonnummer en e-mailadres van de aanbieder. Voor vragen over de reservering kun je dan rechtstreeks contact opnemen. Wij kunnen helaas geen vragen over planningen beantwoorden.

Hoe laat is de belevenis?

Bij het samenstellen van je belevenis kun je een reserveringsverzoek voor een dag en dagdeel opgeven. Je ontvangt een bevestiging per mail met meer informatie en het exacte tijdstip.

Hoe werkt het bestellen en reserveren precies?

Lees er alles over op de pagina Hoe het werkt...

Ik heb een vraag over een reservering

Bij het maken van de reservering heb je een mail gekregen met de contactgegevens van de aanbieder. Bel of mail rechtstreeks met de aanbieder. Bel of mail niet met Funspiration, wij kunnen je niet helpen met vragen over de planning.
Als je de bevestigingsmail niet kan vinden kan je via 'Afspraak maken' op basis van je bonnummer de gegevens van de aanbieder opvragen. Heb je geen bevestigingsmail gehad? Maak dan even een nieuwe afspraak. Je reservering is dan niet goed doorgekomen.
Kom alsjeblieft niet naar de aanbieder voordat je reservering bevestigd is.

Kan de belevenis ook in het Engels gegeven worden?

Geen enkel probleem! Alle collega's van de aanbieders spreken Engels.

Ik kan de mail met de cadeaubon niet vinden, hoe kom ik er nu aan?

Aan de hand van het transactienummer van de betaling en de laatste cijfers van je bankrekening kan je de bon hier terugzoeken.

Hoe lang is de cadeaubon geldig?

Alle cadeaubonnen zijn geldig tot 1 jaar na uitgifte.

Wanneer en hoe ontvang ik de cadeaubon?

Na het bestellen ontvang je een link waarmee je de cadeaubon direct kunt downloaden als PDF bestand. Deze kun je uitprinten en cadeau geven.

Ik heb een reservering gemaakt, maar nog niets gehoord

Na het maken van de reservering heb je een mail gekregen ter bevestiging. Hierin vind je de gegevens van de aanbieder. Binnen 2 werkdagen nemen zij contact met je op om de reservering te bevestigen. Mocht je vragen hebben over je reservering kan je rechtstreeks contact met de aanbieder opnemen. Gebruik alsjeblieft niet het algemene nummer of e-mail van Funspiration, wij kunnen je vragen over de reservering niet beantwoorden. De aanbieders maken namelijk zelf hun planningen.

Mijn vraag staat hier niet tussen...

Je kunt ons natuurlijk altijd een mail sturen of bellen.
Ga hiervoor naar onze contactpagina.